Dit onderwerp heeft 72 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 17-03-2011 13:05.
Noem eens een goed boek!
- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 16:16Een compleet ander genre maar je moet 'Hou je mond' lezen van Sophie Kinsella, heb werkelijk continu in een deuk gelegen van het lachen. Zo herkenbaar.
- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 18:25De CelesTIJNse Belofte

- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 18:25En dan vooral hoofdstuk 9
- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 18:25Pffffff

- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 18:26de bezeten bezitter
suske en wiske
- Geplaatst op maandag 07 juni 2004 22:56De Verborgen Geschiedenis ook gelezen, vond het echt niets eerlijk gezegd...
Alle Pinkeltje boeken waren voeger mijn lievelingboeken.. in een vlaag van zinsverbijstering verkocht!! allemaal!! echt dood z o n d e - Geplaatst op dinsdag 08 juni 2004 11:00
Ik ook niet. Verhaal langdradig, enigzins voorspelbaar en personages waar ik helemaal niks mee heb. Begrijp niet waarom dit boek zo'n enorm succes is/was.quote:Annepanne schreef:
De Verborgen Geschiedenis ook gelezen, vond het echt niets eerlijk gezegd...
- Geplaatst op dinsdag 08 juni 2004 21:44proleten
koop een tval de friekie piepol meek te bjoety of te wurld - Geplaatst op dinsdag 08 juni 2004 21:59patrick suskind het parfum
the running man s king
de leerling s king - Geplaatst op woensdag 09 juni 2004 08:17Alles van John Grisham en Tom Clancy

- Geplaatst op woensdag 09 juni 2004 09:49Het geheim van de kaarten - Jostein Gaarder
De wereld van Sophie - Jostein Gaarder - Geplaatst op woensdag 09 juni 2004 11:03
dies goed!!! maf verhaal maar leuk!quote:zebir schreef:
patrick suskind het parfum
the running man s king
de leerling s king
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 21:52als je van fantasy-boeken houdt (zal wel niet want alleen nerds lezen fantasy
), moet je echt Het oog van de wereld - Robert Jordan lezen! Het is het eerste boek uit de Rad des Tijds-serie. Het is een dertiendelige serie, op dit moment ligt deel tien in de winkel, van zo'n 800 a 1000 blz. per boek. Lijkt veel maar je leest die dingen in een ruk uit.
Paar jaar terug ben ik gestrand bij deel 7 omdat ik anderhalf jaar moest wachten totdat deel 8 uitkwam en omdat ik ook helemaal niet zoveel tijd meer had om te lezen enzo

ik baal daar wel van, want het is echt zo'n ongelooflijk mooie, meeslepende, machtige serie!!! Tolkien en Lord of the Rings zijn kinderspel vergeleken met het Rad des Tijds. ik heb geen boek gelezen dat je zo in het verhaal sleurt als deze reeks.
bij deze neem ik mezelf dus ook voor om vanaf vandaag weer in deel 1 te beginnen en bij te lezen tot aan deel 10
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 21:56quote:dunja schreef:
Het geheim van de kaarten - Jostein Gaarder
De wereld van Sophie - Jostein Gaarder
ik heb hier ook nog Door een spiegel, in raadselen - Jostein Gaarder.. heb alleen geen idee meer waar die over ging. maar volgens mij was die wel goed
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:00
Van beide schrijvers staan alle boeken bij vriendlief in de kast, tevens alles van Stephen Kingquote:Dan E schreef:
Alles van John Grisham en Tom Clancy

- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:04
Kreeg met de kerst de Jury van Grisham kado van mijn oom en tante (hebben een boekenwinkel vol met dit soort boekenquote:Marieke schreef:
Van beide schrijvers staan alle boeken bij vriendlief in de kast, tevens alles van Stephen Kingquote:Alles van John Grisham en Tom Clancy

) Moet eigenlijk nog steeds eens de verfilming gaan kijken van dat boek... - Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:07quote:Ferox schreef:
als je van fantasy-boeken houdt (zal wel niet want alleen nerds lezen fantasy
), moet je echt Het oog van de wereld - Robert Jordan lezen! Het is het eerste boek uit de Rad des Tijds-serie. Het is een dertiendelige serie, op dit moment ligt deel tien in de winkel, van zo'n 800 a 1000 blz. per boek. Lijkt veel maar je leest die dingen in een ruk uit.
Paar jaar terug ben ik gestrand bij deel 7 omdat ik anderhalf jaar moest wachten totdat deel 8 uitkwam en omdat ik ook helemaal niet zoveel tijd meer had om te lezen enzo

ik baal daar wel van, want het is echt zo'n ongelooflijk mooie, meeslepende, machtige serie!!! Tolkien en Lord of the Rings zijn kinderspel vergeleken met het Rad des Tijds. ik heb geen boek gelezen dat je zo in het verhaal sleurt als deze reeks.
bij deze neem ik mezelf dus ook voor om vanaf vandaag weer in deel 1 te beginnen en bij te lezen tot aan deel 10
Heiligschennis!
Alles wat er na Tolkien geschreven is in dat genre is surrogaat...
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:14quote:Dan E schreef:
Kreeg met de kerst de Jury van Grisham kado van mijn oom en tante (hebben een boekenwinkel vol met dit soort boekenquote: Marieke
Van beide schrijvers staan alle boeken bij vriendlief in de kast, tevens alles van Stephen Kingquote:Alles van John Grisham en Tom Clancy

) Moet eigenlijk nog steeds eens de verfilming gaan kijken van dat boek...
Zijn nieuwste boek "Het laatste jurylid" vond ik ook erg goed.
Sinds ik via mijn werk erg goedkoop aan boeken kan komen lees ik me helemaal te pletter en mijn vriend ook
Helaas kan ik elk boek maar 1 keer bestellen om handeltjes te voorkomen
"Het vonnis" is ook erg mooi - Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:19Ik heb laatst " Het meisje dat hield van Tom Gordon" van Stephen King gelezen. Heeft erg veel indruk gemaakt.
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:21
Goedkoop aan boeken komen is toch welquote:Marieke schreef:quote:
Kreeg met de kerst de Jury van Grisham kado van mijn oom en tante (hebben een boekenwinkel vol met dit soort boekenquote: Marieke

) Moet eigenlijk nog steeds eens de verfilming gaan kijken van dat boek...
Zijn nieuwste boek "Het laatste jurylid" vond ik ook erg goed.
Sinds ik via mijn werk erg goedkoop aan boeken kan komen lees ik me helemaal te pletter en mijn vriend ook
Helaas kan ik elk boek maar 1 keer bestellen om handeltjes te voorkomen
"Het vonnis" is ook erg mooi
Ik koop zelf het liefst boeken (ipv huren bij de bieb). Ik heb zelf dan ook al een aardige kast vol oa met alle boeken van Grisham. Maar het blijft een dure hobby 
- Geplaatst op donderdag 10 juni 2004 23:46Vriendlief van Marieke hier:
Van Grisham is "Het Vonnis (Eng.: The Chamber)" een absolute aanrader... nadeel (mijn ervaring) is dat na lezen van dit boek de rest van Grisham als middelmatig wordt ervaren
Stephen King: De Donkere Toren-cyclus! (...ik heb Robbie hier van fan gemaakt, eis ik credits voor!
). De Beproeving (Eng.: The Stand) is zijn allerbeste roman. De Marathon (Eng.: "The Long Walk") is zonder twijfel zijn beste novelle!
Frank Herbert: De Duin Sage! (laat je niet weerhouden door de ellenlange verhaallijnen, is echt ontzettend mooi! BTW, de zoon van Herbert heeft een vervolg op deze sage geschreven, heb net de eerste twee boeken binnen (via vriendinlief
))
Clancy: lekker-weg-lezen, vooral bedoeld voor simpele mannelijke zielen met hoog Mannen-Zijn-Cool gevoel (as cool as me
)
Literatuur: Paulo Coelho (met name De Alchemist), Gabriel Garcia Marquez (Honderd Jaar Eenzaamheid, zo moooooiiiii....
)
Nederlands voor-op-vakantie: de eerste boeken van Giphart (Giph, Ook van Jou, Phileine zegt sorry) & de Agnes-serie van Peter van Straaten - Geplaatst op donderdag 17 maart 2011 09:44Niemand weet hoe laat het is is de debuutroman van Tamara Smeding. Het is een biografisch verhaal over het leven van Tjitse Smeding, over leven en overleven, paarden en trainen, successen, ongevallen, kanker en alvleesklierontsteking.
Tjitse Smeding vecht voor zijn loopbaan op de drafbaan en wint alles. Hij vecht voor zijn leven en overwint ook dan steeds weer. Een dramatisch ongeval tijdens een race maakt een einde aan zijn carrière. Als hij na jaren revalideren zijn comeback maakt, wordt er een terminale vorm van kanker geconstateerd. Bovendien is hij slachtoffer van een ernstig auto-ongeluk. Maar pas op het moment dat Tjitse eindelijk rust lijkt te vinden in zijn hectische bestaan, slaat het noodlot zijn laatste slag.
Tamara, de liefde van zijn leven, beschrijft op een eerlijke, directe en vooral aangrijpende manier het leven en de dood van een van de grootste kampioenen die de drafsport ooit heeft gekend. Een verhaal over echte liefde. Voor elkaar, voor dochter Dagmar, die hem steevast ‘Daddy Cool’ noemt, en uiteraard voor de paarden. Een waar gebeurd verhaal. Dat je bij de strot grijpt.
Editie: Maart 2011
www.tamara-smeding.com - Geplaatst op donderdag 17 maart 2011 11:30een goed boek lord of the strings:Pablief?:$
- Geplaatst op donderdag 17 maart 2011 13:02haha omg
- Geplaatst op donderdag 17 maart 2011 13:05o