Username
Password
password
vergeten?

1. Celebscene
  2. Algemeen
  3. Lounge
  4. Edgar Bronfman Jr treedt af als voorzitter van Warner Music

Dit onderwerp heeft nog geen reacties, en bestaat uit 1 pagina.
Dit onderwerp is geplaatst op 10-12-2011 07:27.

Edgar Bronfman Jr treedt af als voorzitter van Warner Music

1. Xtra-small
    Afbeelding van eleanor12354

eleanor
    12 berichten
    Lid sinds December 2011

NEW YORK (TheWrap.com) - Edgar Bronfman Jr is zijn rol ontruiming als voorzitter van Warner Music Group, maar blijft aan boord van het bedrijf, kondigde hij in een memo aan het personeel maandag dat werd verkregen door TheWrapgoose canada
    .
    De memo maakte geen melding van die Bronfman opvolgen als voorzitter.
    "Zoals mijn andere verplichtingen beginnen een buitensporige hoeveelheid tijd in beslag nemen, heb ik gevraagd om af te treden als bestuurslid WMG de voorzitter, effectieve 31 januari 2012," Bronfman tegen personeel. "Ik zal echter nog een bestuurder van de vennootschap en op die manier, ga dan verder mijn associatie met Warner Music en zijn buitengewone mensen."
    Terwijl het nieuws is technisch niet officiële - WMG heeft geen verklaring - de corporate imprimatur is alles wat overblijft.
    Bronfman kocht het bedrijf van ouder Time Warner in 2004, over te nemen als CEO. Hij verkocht het in mei tot en met Access Len Blavatnik's Industries en stapte uit zijn CEO positie om voorzitter in augustus. Stephen Cooper opgevolgd Bronfman als chief executive.
    Met deze laatste zet, blijft hij een stap terug uit het bedrijf dat hij niet meer bezit. De eenmalige vice-voorzitter van Vivendi Universal vertelde zijn medewerkers dat hij de benodigde tijd om andere inspanningen voort te zettencanada goose parka
    .
    Bronfman verhuisde WMG snel in de digitale kant van de muziekindustrie, upping haar omzet en marktaandeel, ondanks de algemene daling hele sector. Hij heeft ook het voordeel van de "360" aanbiedingen labels nu aanmelden met vele artiesten, waardoor ze een deel van niet alleen album verkoop, maar andere inkomsten stromen zoals toer-en merchandise.One reden waarom hij terug nu stap is dat zijn poging tot overname van EMI is nu van de tafel. WMG agressief nagestreefd een aankoop van EMI van Citigroup, en voor een groot deel van het jaar werd beschouwd als een voorloper voor het geregistreerde label muziek divisie.
    Echter, de andere twee grote labels - zowel groter dan WMG - geveegd in plaats daarvan. Vivendi, eigenaar van Universal Music Group, overeengekomen om de opgenomen muziek kant van EMI te kopen, terwijl Sony nam de uitgeverij. Beide deals zijn nog onderhevig aan wettelijke goedkeuring.
    Blavatnik, wiens Access Industries doet zaken in natuurlijke hulpbronnen, chemische en vastgoed, maar ook media, schreef zijn eigen memo aan het personeel.
    "Toen ik WMG de raad in 2004 zijn toegetreden, zag ik Edgar neem een ​​verwaarloosd onderdeel van Time Warner en zet hem in een paradigma van hoe een traditionele media bedrijf zou zich opnieuw te definiëren voor het digitale tijdperk met een cultuur vieren innovatie en samenwerking," Blavatnik schreef. "Het was zijn visie in het transformeren van WMG tot een progressieve, moderne muziek bedrijf dat maakte WMG zo aantrekkelijk voor Access. Gezien het feit dat visie en zijn jarenlange ervaring in de industrie, als bestuurder bij WMG, hij blijft een belangrijk onderdeel van zijn ons leiderschap, en ik kijk uit naar zijn vele toekomstige bijdragen. "
    Bronfman heeft een lange geschiedenis in de media en entertainment wereld. Zijn familie maakte zijn fortuin van Seagram's, ooit de grootste distillateur van alcoholische dranken in de wereld. Als CEO van Seagram's, Bronfman speerpunt aankopen van Polygram en Universalcanada goose jassen
    .
    Maar hij later verkocht aan Vivendi Seagram, en na een korte periode als hoofd van de nieuwe onderneming, Bronfman vertrokken.
    Hij heeft nu leidinggevende functies bij een aantal bedrijven, waaronder het voorzitterschap van de Endeavor Global, een internationale non-profit dat ondernemers ondersteunt.

Fashionscene is a division of Yourscene.nl. About us | Flyerzone | Contact | Handleiding | Wachtwoord?